2015. szeptember 30., szerda

Olaszország - Róma

Szeptemberben Olaszországba vitt az utunk, tekintve az olcsón kifogott Lufthansa repülőjegy miatt. Sokáig nézegettem a repülőjegyeket, többféle lehetőség lett volna, (Easyjet, Vueling, Alitalia) viszont az első kettő fapados társaságok jegyei hihetetlenül elszálltak és mivel fapadosak, így a feladott csomagért külön még pénzt karmoltak volna le. Szóval jött az ötlet, hogy nézzünk fel a Lufthansa honlapjára is. Szerencsénkre picivel olcsóbban sikerült a jegyet foglalni a korai és az esti járatokra, mint a fapadosra? Ki érti ezt? Természetesen feladott csomag és a fedélzeti ellátás (szendvics, ital) is benne foglaltatott az árban.

Az esti 19:10-s járattal indultunk. Indulásunk napjára a Lufthansa 24 órás sztrájkot hirdetett, mely érintette egyaránt a rövid és hosszútávú járatokat is. Az indulás napján az egész nap abból állt, hogy 5 percenként csekkoltam, hogy épp az adott időpontban törölve van a járat vagy sem. Azon a napon a menetrend szerinti repülők 70% -a törölve lett és valamilyen oknál fogva a miénk nem. :))  Fiumicino reptérre megérkezve elindultunk megkeresni a transzferbuszt, mely a belvárosi Termini pályaudvarra vitt minket be. A transzfert a Terravision nevezetű buszos vállalatnál foglaltuk előre 4 EUR/ fő. A honlapjukon előre lehet foglalni, így olcsóbb. Kb. 40 perc a menetidő. A helyszínen azt hiszem egy útra 6 EUR/ fő az ára. Talán ez a legolcsóbb bejutási mód a városba. Van még lehetőség vonattal is menni. Pontosabban a Leonardo Expressel, mely szintén a Terminire megy, (ára 14 EUR/ fő oda), vagy valamivel olcsóbb a sima emeletes, minden bokornál megálló vonat,(8 EUR/fő) mely a Tiburtina állomásra megy be. Ez talán azoknak ajánlatos, akiknek a szállása Róma ezen részén lett lefoglalva. Természetesen lehet taxizni is horror áron, volt szerencsénk, de erről majd később...

Szállásunk a Green Park Hotel Pamphili (www.hotelpamphili.com) volt, mely Róma nyugati részén helyezkedik el. Négy csillagosnak hirdetik, de talán jóindulattal kettőt érdemelne. A Terminitől még 10 megállóra (15 perc) volt a piros metróval. Pontosabban a Cornelia állomáson leszállva még egy kényelmes 10 perces gyaloglás után meg is találtuk a szállásunkat. Késő éjszaka Róma kieső utcái nem igazán bizalomgerjesztőek. A Termininél a buszról leszállva, rengeteg bevándorló feküdt az  utcán újságpapírokon. Mindenféle tarkabarka népség megtalálható volt ott. Az éttermekből finom sült illatok terjengtek. Próbáltak egy kettőbe beinvitálni, de jobbnak láttuk inkább gyorsan metróra ülni a szállásunkat mihamarabb elfoglalni. Lehet csak nekünk tűnt fel, de ahány étterem, bolt, közért mellett elmentünk vagy betértünk, mindenhol arab emberkék ill. pincérek dolgoztak. Őszintén a turistákon kívül kevés olasszal, jobban mondva fehér emberrel találkoztunk. A szállásunk egy csendes, félreeső kertben helyezkedett el, mely kívülről egy apáca zárdának tűnt, belülről viszont teljesen más kép fogadott. Itt ott a leharcoltság jelét azért észre lehetett venni. Már ami a hotelt illeti. A recepcióhoz érve kedvesen fogadtak bennünket és megmutatták a szobánkat. A szoba szép, tágas, légkondicionált,terasz nélküli. A szolgáltatások hiányát leszámítva  kényelmes volt minden. A reggeli mindig ugyanaz volt. Zsemle, szalámi, gépsonkaszerű, vaj, sajt, lekvár, méz, zabpehely, joghurt különböző kompót szerű dolgokkal. Ezeket nem próbáltuk ki, mert látszólag szinte úsztak a cukros szirupban. Ami hiányzott talán a zöldség és a tojás, nyilván ezen apróságok csak az ötcsillagos szállodákban elérhetőek...

Az este még elindultunk a környékünkön kóvájogni és a szállástól nem messze sikerült felfedeznünk egy kiváló éttermet. A neve Ristorante Benedetto, egy szalámis pizzát kértünk elvitelre. Finom volt, ezután vacsoraidőben még 2 szer visszatértünk ide. Majd utána egy Peroni sört legurítva elindultunk a szállásunkra lefeküdni, hogy másnap elinduljunk felfedezni Róma belvárosát.